onsdag, mars 11, 2009

Har läst om Blinka

Var inne på Musslans blogg och läste att Blinka skulle badas idag, hon ska på utställning i huvudstaden i helgen. Lotta - jag håller tummarna för bägge dina fyrbenta långhåriga fina katter.

Har nu träffat alla mina nya jobbarkompisar som ska "hålla Falkängen flytande" i sommar. Det blir nog ett bra gäng. Tonen är rå men hjärtlig. Precis som det ska vara.

Vid hemfärd idag så passerade jag en viss cykelhandel, han tror på vår den gode Persson. Han har ställt ut cyklarna utanför affären och då ska det viss vara på G med vår. Visserligen snöade det i morse, men sen, då kom den stora, gula, fina lampan fram och den bara lyste så gott visserligen lite blek, men den finns iallafall (jag hade nästan gett upp).



Igår kväll var det styrelsemöte i våran vattenförening här hemma hos oss, nu ska det bara skrivas protokoll också. Jag har kommit ifrån det här med att skriva handligar, det var så längesedan jag hade sådana arbetsuppgifter. Får väl fila på detta några dagar sen får väl Jonas hjälpa mej också.

"Mosslotta" från Skåne har börjat blogga också, kul. Hoppas hon kommer att skriva många roliga inlägg och lägga upp bilder på deras hantverk. Bara Christian som ska börja också, han klagar över att han inte är kompis med datorn. Det kanske får bli en kurs i bagarstugan i sommar. Om han lär mej att "kröka tråd" så kan jag lära honom att blogga. *L*

Inga kommentarer: