torsdag, december 15, 2011

Skyggisar

Idag var jag till Alex och fotade skygga katter. Underbara, fräsiga, rädda missar. Somliga infångade på soptippen, andra i städer och så vidare. Håller nu på att redigera och beskära bilderna för snart ska jag lägga ut dem på hemsidan.

Jag fick en så fin bild på två av katterna som sitter i fönstret och pussar på varandra.

SONY DSC

Det är inte helt enkelt att plåta katter som är rädda. Här kommer det in en vilt främmande människa med en blixtrande apparat framför ansiktet. Döm om min förvåning, det gick jättebra. Några av katterna ser helt förskräckta ut, men det är lite charm i det också.

Nu ska jag försöka lägga ut dessa på katthemmets hemsida.

3 kommentarer:

Max och Måns sa...

Jamarfin bild! (som alltid)

Hoppas de skygga hittar några hem!
Men med dina fina bilder borde det inte vara några problem.
*håller tassarna*

Alexandra sa...

Jag är otroligt stolta över mina skyggisar. Det krävs så mycket för de att våga bli keliga. Det är underbart när man första gången kan klappa en skygg katt. Och de visar för alla skeptiker som bara vill avliva alla "fräskatter" att det är fullt möjligt att få en skygg katt till en familjekatt. Tid och rutiner är allt som behövs.

kattmamman sa...

Åh vilken fin bild! :)

Jag känner igen det där med att fota skyggisar, det kan vara en riktig utmaning men det finns aldrig några hopplösa fall ;). Här har jag fyra fd skyggisar..

Kramiz