fredag, december 30, 2011

Det garvar rejält….

framför TV:n just nu. Grannarna (Ingela & Tomas) är här så de har filmkväll. Jag sitter på övervåningen och håller på med mina bilder. Tycker inte om TV.

De äter godis också bland annat så finns det Motorcyklar för möss (ostbågar) på bordet. Jag gav en krok till Lurvas innan jag gick upp till datorn. Lurvas gillade ostkrokar.

SONY DSC

Han har just kommit in och han är lite skräpig i pälsen. Lilla Lurvas, goe pissekatten. Han har snart varit hos oss ett år. Den 6:e januari 2011 hämtade jag hem denna då illaluktande, skitiga, vettskrämda katt. Tänk vad han har blivit stor och fin nu. Mat är fortfarande största intresset, nummer två på listan är nog att reta Snuttis, tre är att reta Smulan, men då åker han på däng.

Har uppdaterat katthemmets hemsida flera gånger under senaste veckan. Det ramlar ut katter från katthemmet. Häromdagen tror jag det var 206 flyttade/bokade under 2011. Det är fler som flyttat, men en del har jag inte tagit kort på. De har gått ut direkt från jourhem. Visst är det bra gjort med så många omplaceringar. Heja Eva, som sliter så för de fyrbenta.

Hoppas ni får en bra kväll.

4 kommentarer:

Fjäder sa...

Skickar en Nyårskram via cyberspejset...Älskar att läsa din blogg om era vackra katter. Bamse jamar så jag antar att han säjer Gott Nytt han med ;)

Unknown sa...

Gott Nytt År i massor Önskar Inkan och Ligan
Tazz&Kram

Rebellen sa...

Åh.. Så fin kisse! :D
Önskar er ett Gott jamarsfint år också!
Nosgos och Kram

Anonym sa...

Gosekissen då! ♥ Vi tassar in och mjauar en god fortsättning på det nya kattåret!. "Två Svansar På Vift" heter numera "Tre Svansar På Vift", då Bröderna Bus (Chinook & Cherokee) har fått ett litet yrväder som sällskap. Lilla Busan. Hoppas du vill fortsätta följa oss i fortsättningen på den nya bloggen http://chinchebusan.blogspot.com/

Vi följer även dig! *Kurrelisvansvift*