söndag, december 04, 2011

Julfest och 32,5 år senare

Igår var det tillställning hos Tidads MC. Årets julfest skulle firas. Jag hade anmält att jag skulle komma och jag åkte dit på eftermiddagen. Vad många visste inkl. mej var att det var andra grejer på G också. Bror min skulle "döpas" in i klubben. Förra gången för 32,5 år sedan så hände samma sak på samma plats.

Jag var där redan på eftermiddagen för jag tycker det är så mysigt att bara va där, man bara är. Dricker lite glögg, kaffe och tar en öl om man inte ska köra vilket jag gjorde (tog en fulöl tidigt)

Baren har renoverats och var nästan färdig. det har kommit upp lite lampor så de ä inte kolsvart där inne längre. De har även byggt ett litet kök inne i hörnet. Detta blev riktigt bra.

SONY DSC

Här är Min käre bror, han är lyckligt ovetande om vad som komma skall.

SONY DSC

Dukning av långbord. Allt blev så fint med röda dukar och levande ljus på borden.

SONY DSC

Ove är fortfarande lyckligt ovetande om vad som komma skall.

SONY DSC

Nu ska vi titta på fyrverkeri, trodde Ove.

SONY DSC

Här hade Bombmannen riggat en stol (längst ner till höger) och han skulle tända på …..

SONY DSC

…trodde Ove. Istället vände sej alla mot honom och försåg honom med var sin öl…….

Neeeeeeej!! men vad i *(&*%#*!

SONY DSC

Åhhh, Fy fasen!!!

SONY DSC

Blodsbröder sen slutet på 70-talet. Välkommen kamrat Ove

SONY DSC

Alla är glada och lyckliga Ove är dyblöt. Tur han hade torra kläder med sig….

SONY DSC

Ruggdunkningar

SONY DSC

Det var massor med handskakningar och kramanden i kväll

SONY DSC

Välkommen i klubben

SONY DSC

Kamraten GP kramar om Chefens son

SONY DSC

En DVD visades från Pingstaträffen.

SONY DSC

Snillen spekulerar Nyman och Kenneth

SONY DSC

Ove kramar om Reino tror jag, kan aldrig hålla isär vem som är vem av Reino och Douglas flå´t.

SONY DSC

Sixten rikaste killen i kväll

SONY DSC

Det var massor med mat, jag höll mej dock ifrån maten för julmat är inte min grej. Kön var lång, det var mycket folk som kom till festen.

SONY DSC

Linda funderar, jag vet att hon har svultit hela dagen för att kunna lasta in ikväll.

SONY DSC

Här lastar KP sin tallrik

SONY DSC

Nu var det ju så att Ove vart lite "gramse" på sin syster för att jag inte sagt nåt, men det diskuterar vi i morgon sa han och så fick jag världens kram.

Det har hänt mycket på de senaste två åren. Efter återträffen 2010 så blev det en pingstaträff och nu hoppas jag att det blir en tradition att träffas hos Tidavads MC varje pingst varje år framöver.

Ha en bra dag, nu vet ni vad ni gjorde igår Ler

1 kommentar:

Prettomorsan sa...

Har hört att öl är bra för håret så. ;)