söndag, december 18, 2011

Nu har det hänt - igen

Tidigt i morse när jag startade datorn så läste jag de hemska, Töreboda katthem, hade brunnit. Samtliga katter 80-90 stycken vandrade vidare till regnbågsbron. De dödades av den giftiga röken. Förhoppningsvis så slapp de lida, utan somnade in efter några inandningar av gaserna som bildades.

Sänder en tanke till personalen på katthemmet som får genomlida denna fruktansvärda händelse.

Vad har Skat-Ann pysslat med sen sist då. Jo fredagen så arbetade jag tillsammans med chefen i Kaffestugan, årets sista konferens handlade det om, det var drygt 20 personer som satt på övervåningen och konfererade.

Lördagen ägnades åt att koka gröt. Pappa, Maritha och Over kom vi tvåtiden och då var det "lillejul" för familjen. Vi träffas alltid helgen före jul och äter gröt och skinksmörgås tillsammans. Lurvas var i "sitt esse" den han kan roa en hel församling, får han dessutom en skinkbit också så är det total lycka. Han är för kul den där trasselsudden. Leker, anfaller, bits och kastar sej handlöst i knät eller intill någon i soffan. De andra två damerna de visade sej inte.

Idag har vi inte gjort många knop, har mest vilat. Kallt är det också och sånt där j%&/a vitt kom det inatt. Tycker inte om detta!!!

I morgon ska jag åka och fota katter i jourhem, två stycken ska vi avverka. Det ena jourhemmet har fyra kattungar och det andra tre så det tar väl en liten stund. Får se om Eva orkar följa med eller om jag åker själv.

Under nästa vecka ska jag börja att bygga om och renovera tänkte jag, inte i hemmet men på min hemsida som jag inte så mycket som rört sedan augusti förra året. Skäms!!! Nu har jag lite idéer om hur jag ska göra. Framför allt så ska det "skäras" ner på de olika kategorierna. En del känns väldigt inaktuella. Det kommer att ta sin lilla tid, så jag har lite att pyssla med i julhelgen.

Ha en bra söndagskväll!

Inga kommentarer: