torsdag, december 01, 2011

Lurvas och det gröna trädet….

Ja jag vet, tjata inte på mej, men jag är alltid ute i god tid. Granen är en sådan som jag tar fram ungefär till 2:a advent. Var och hämtade nämnda grönsak på jobbet igår, där den varit till låns över julmarknaden. Jag jag ställde den på plats med en gång. Var ju lite nyfiken på hur Lurvas Von Örontofs skulle reagera på detta. Ingen reaktion på nämnda herre.

I morse satte jag i ljusslingan och tände, ingen reaktion på nämnda herre.

I kväll så fann han sin plats under granen. Undrar vad Smulan kommer att göra när hon upptäcker detta. Det är hennes plats.

SONY DSC

Va ju riktigt mysigt här.

Lite senare så började jag sätta i okrossbart pynt. Då vaknade herrn till liv. Uppe från klösbrädan så kan man ju pilla lite på det som blänker.

SONY DSC

SONY DSC

Jag kan bli väldans lång om jag bara vill, med risk för ras från toppen på klösbrädan så balanserar liten kisse.

SONY DSC

Jag kan se väldans eveten (arg för de som inte förstår den skaraborgska dialekten) ut också.

Det blev en lugn födelsedag idag. Chefen var här och grattade och sen kom granntanten. Resten avstyrdes på grund av förkylning. Olle är till och med hemma från jobbet och det är INTE ofta han är. Själv mår jag hyfsat förutom lite matt och rösten ger ju sej alltid på mej så jag kraxar mer än vanligt. Kan ju va tyst också :)

I morgon ska jag jobba lite städ efter kvällens gäster och lite bädd till lördagen gäster. Blir nog en tur till Eva efter detta också för julkorten som jag beställt kom idag 500 st som ska säljas.

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Spinnande med grönsaker men det som blänker är roligare! Fina bilder.Nosbuff

kattmamman sa...

Hihi, så himla sött! Här låter vi bli julgranen helt i år.

Unknown sa...

Shit va han har vuxit.
Han är ju bara sååå snygg.
Här hemma blir det som vanligt ingen julgran, men lite adventsstjärnor är tända.
Kram