fredag, april 01, 2011

Kämpig vecka

Uj vad det har varit jobbigt nu. I söndags ringde Eva som blivit uppringt av A-L som som blivit uppringd av M i Axvall. M skulle baka våfflor tillsammans med Mamma. Ingen svarade i telefon hos mamma och ingen öppnade dörren.

Detta är mycket ovanligt att mamma missar en tid. Broder och vi åker dit och vad finner vi, jo det var slut för lilla mamma. Jag har haft detta på känn lite grann, så när Eva ringde så misstänkte jag vad som hänt och blev inte så förvånad. Mamma så väldigt fridfull ut där vi fann henne.

Nu drar allt det jobbiga igång. Måste ringa allt från tidiningar till banker osv. Dessutom är ju handligskrafig så jag börjar ju tillsammans med make och bror att röja dagen efter. detta låter hemskt, men jag känner att jag måste, detta MÅSTE bli klart omgående. Nu har vi kommit ganska långt denna veckan så jag hoppas att allt är klart till nästa helg med tömning av lägenhet och städning.

Det är mycket som man samlar på sig i ett liv. Vad gör man med alla grejer? Eva har fått nästan allt utom möbler, 20 flyttkartonger med böcker! Udda porslin osv. Hoppas att auktionsfirman kommer på tisdag och hämtar det som är kvar så kan jag slutstäda och gå vidare.

Jobbigt är det men det är ju ett måste att bli klar så får vi lugn sen min kära familj och jag.

Är det väder i morgon så ska vi ta en hojtur, maken och jag, det läker själen. Idag kommer min familj och Olles familj för maken är ju ett stort aprilskämt, han fyller år idag. Samtidigt fyller bästaste kompisen Rolle.

Ha det bra alla vänner.

 

5 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Tänker på er. Tröstbuffar

Anonym sa...

Vi tänker också på er. *tröstkram*

Nea theCat sa...

Beklagar sorgen.

Kramar om.

Neas matte

Unknown sa...

Hemskt ledse för er skull.
Tazz o Kram i massor

Therese Bergsmo sa...

Beklagar verkligen. Glad för både er och din mamma att hon fick somna in fridfullt.

Sköt om dig och ta en tur med hojen så du får lite frid en stund ;-)

Kram, Therese