söndag, april 24, 2011

"Gamla grannar"

Idag var slaven ledig från arbetet. Vi hade lite på G. Började dagen med att tvätta av hojen ordentligt. Det tog en liten stund, allt vinterdamm skulle bort för nu skulle den ju visas upp för min gamla "lekkamrat tillika granne från förr". Annika hade sällskap med en kille förr som hade en trike, Det var då min dröm började, när jag var 15 år. Min dröm var en trike och nu har jag en sådan. Tog bara 26 år innan jag förverkligade denna.

Mitt ute i Skärvaskogen har Annika med familj köpt ett sommarställe. Där myste vi i eftermiddag. Vi grillade pratade drack kaffe pratade, myste, njöt av solen och pratade lite till.

SONY DSC

En bild på bara Annika.

SONY DSC

Goa underbara Annika som jag inte träffat på 25 år! Det händer mycket efter en begravning. Återträffar av goa människor. Tack familjen för en underbar påskdag.

Sen är det ju den här svart/vita hjärnlösa katten som vi har. Lurvas heter han visst. Han bara busar och busar, gräver och gräver. Lilla underbara Lurventussen.

SONY DSC

Nu är det även bestämt att en av mammas katter ska stanna hos Eva och Roger på katthemmet. De är båda förälskade i Skorpan! Skorpan med den jättelånga svansen, som är så sällskaplig och lyssnar gärna på vad du säger. Vill vara med och diska duscha, snickra, köra grus och allt annat som pysslas med nu i vår. Du får det bra nu tillsammans med Evas andra goa katter.

SONY DSC

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Härlig dag! Skönt att det löste sig med mammas katt också. Hur går det med kattluckan? Nosbuff

Nea theCat sa...

Skönt att ha ordnat det bra för katterna. De kommer säkert att få det jättebra.

Nosgos

Unknown sa...

Ha en underbar onsdag.
Tazz&Kram