lördag, april 09, 2011

Bästaste Rolle har firats

Igår blev jag färdig med mammas lägenhet i Axvall. Städat och klart, nyckeln lämnad. efter detta var jag på fotouppdrag, först hos Eva sen hos Alexandra. Detta är faktiskt en avkoppling. Tycker det är lite mysigt att kolla in alla katterna. Mamma hade ju två katter och den ena Skorpan, har är så vansinnigt mysig. Nu har han "träffat en tjej" på katthemmet, de pussas och gosar med varandra, ligger och myser i samma bädd. Missan, mammas andra katt, ligger tyvärr och trycker i sin bädd, hon var ju lite skraj även hemma hos mamma, men det går väl över.

Fredag förmiddag så fick jag även ett telefonsamtal från Kamrat Olle-GP. det är dax för fest igen. Förra årets återträff var så uppskattad så det blir en återträff igen till Pingst. Kan ju inte kalla den för återträffen eftersom vi sågs förra året. det får väl bli typ "Pingstaträffen med Choppers hos Tidavad MC". Fick det hedersamma uppdraget att "tota ihop" en inbjudan. Kanske kan jag göra det imorgon  kväll.

Idag var vi till Rolle och grattade honom, han har ju fyllt 50 den 1 april, men se då var herrskapet inte hemma. Han fick ett presentkort från – Den amerikanska Harleyn med japansk förgasare (Ove), Den japanska Harleyn (Olle) och Den Ulricehamnska triken (mej). Mat och kaffe serverades.

Eftersom jag är väldig väldig trött så tänker jag snart gå och sova. Kram på er!

 

Inga kommentarer: