onsdag, mars 21, 2012

Första tekoppen

på altanen idag. Ja det lät ju väldigt dumt. Om jag skriver så här då, jag har fikat på altanen för första gången i år. Bland fluffiga dynor, och kuddar. 14 gr varmt i skuggan. Härligt Då njuter man.

LerLerLerLerLerLer

På  förmiddagen hade vi ett litet igångsättarmöte, vi som ska jobba på Falkängen i sommar. Det har kommit in en ny tjej blan de gamla rävarna. En ny Malin, hemskans trevlig tjej. Detta kommer att bli jättebra.

Efter detta så var jag in till Lidköping för att inhandla lite te, i bästa teaffären som finns, Amalias Fröjd, Fem olika sorter blev det idag. För första gången ett påskte, det var det jag njöt av ute, bland fluffiga dynor, för en stund sedan. När jag ändå var i staden så skulle jag hämta en Infopointdator på Turistbyrån, den ligger ju på torget, så jag passade även på att gå en sväng bland knallarna.

Det är ju alltid torgdag på onsdagar och lördagar i Lidköping. Till min stora förvåning, så hittade jag ett par SKOR. Jag har letat och letat men inte funnit något som passar mej, och häpp där var de, 200 spänn, var nog det billigaste jag har tittat på. Är man inte ute efter något, så hittar man. Nu är jag glad.

Nu på eftermiddagen så ringde telefonen, ingen pratar i andra änden, men jag hör nåt annat. En HD en Early Shovel står och dunkar, detta medför STÅPÄLS. Ett underbart ljud. Ingen tvekan om vem det var som  ringde. Det var min älskade bror. Han hade tagit en liten provtur, några kilometer bara, kolla om allt fungerar. I morgon eftermiddag blir det en längre tur, undrar om han tar svängen till Kullen.

Snart ser det ut så här igen, det kommer att bli ljuvligt.

SONY DSC

Får nog ringa till min käre Anders och kolla, hur långt han har kommit med min. Ska till Falköping och visa upp Kian på måndag, kanske tar jag svängen till Ulricehamn. Vem vet.

 

Inga kommentarer: