lördag, mars 24, 2012

En liten Charmus

Igår var jag en sväng till Katthemmet och fotade, det hade kommit in ett riktigt charmtroll, en hane på två år, och eftersom vi har kommit till "C" i alfabetet igen så döpte jag detta charmtroll till Charmus. Lite tottig och tovig är han efter att han gått ute under en längre period, men en trimmer gör underverk. Han har ju tid nu också att "putsa upp sej" när han inte behöver jaga mat och damer. Charmus blir nog inte långvarig hos Eva.

SONY DSC

Lördagen började jag med fönsterputs, sen fick altanbordet en omgång med trasan och en fin duk placerades där och skam till sägandes lite plastblommor innan de riktiga blommorna kan placeras ut. Blev rätt snöggt.

Hebbe lelle från Stockholm är på besök hos broder, han är pippi-intresserad så de hade varit och tittat på tranor igår. På kvällen var det fest i lokalen i Axvall och efterfest hos Ove. De ringde på förmiddagen när de vaknat. Kul att prata med Hebbe igen, var ett tag sedan.

Utegrejandet avslutades med att Ki-Ann fick sej en omgång med högtryckstvätten på eftermiddagen. Nu är den ren och fin inför besöket i Falköping på måndag, ska visa upp lite lackskador, det är ju garanti på det också. Bäst att passa på.

I morgon ska vi in och fira Matilda bonusbarnbarnet fyller 9 år. Stora tjejen, tycker inte det var längesedan hon var en "lita pluttemaja". Tiden går väldans fort.

Den 1:a maj inleder jag min 5:e säsong på Falkängen, sanslöst! Det är några år sedan man jobbade på Granngården nu. Ibland saknar jag Movex och allt knappande som var i programmet, det var kul det med, men man satt alldeles ensam på sitt kontor det sista, alla andra satt i Malmö. Nu blir det nya friska tag den 1:a maj en kanonsommar hoppas vi på.

Ha en braig lördagsafton.

Inga kommentarer: