fredag, december 03, 2010

Liiiite för mycke denna vecka

Tisdagen inleddes med att panta alla burkar från jobbet och detta tog drygt två timmar 674 riksdaler gick till Evas Katthem . När detta var färdigt så var det dax för bjudlunchen på Kinnekullegården, granntanterna bjöd mej på lunch inför det stoooooooora dagen i morgon. Där satt vi  och hade det jättemysigt,. Mätt och go så gick färden åter till Skagen , rusade in och började ELDA, endast 15 grader i köket. Buuuurrrr.

I godan ro satt jag sedan och läste, då slår det i bildörrar på parkeringen, nu kommer det någon!!! På trappan står våra underbara vänner från Torbjörntorp, så roligt att de kom så här en vanlig tisdagskväll. Nu var det presentöppning och fika. Efter en stund kommer Martina, hon ska kolla trasiga bilen hon Björken, tillsammans med pappa. När detta är klar så är det mer fika och mer presenter.

Den stooora dagen flydde jag till Göteborg, tillsammans med Chefen och en kollega som också är slav, liksom jag… :)

Innan jag kom i väg på morgonen, så var jag ute till soptunnan, Mats Jeppson hade enligt FB flyttat in i den. Han var inte där kan jag lova.
Blinkar

När jag är på väg in igen så ser jag något hänger på trappräcket, jaha första tanken Classons (grannjävlarna eller herr och fru pappskalle). Där hänger ett brev och ett paket, av detta brev framgår att det finns mer paket,. Ett för varje år som de har glömt min födelsedag, sist var de här när jag fyllde 40 så alltså skulle det finnas 10 paket vilket det gjorde, det hängde paket överallt i träd, buskar, soluret, spaljéer  osv men jag hittade alla i mörkret.
Blinkar

Vi hamnade i alla fall så småningom i Bäckebol, där inhandlades diverse smått och gott. Vi var i behov av lite saker till Vandrarhemmet, därför gjordes denna inköpsresa. När Ikea ansågs färdigt så åt vi lunch även detta på Ikea. Nu åker vi hem, trodde jag – hahaha. Jag är ju inte bevandrad i Göteborg och jag sitter i bak på den stora bilen och ser inget, rätt som det händer så kör Mia in i ett parkeringshus! Vad nu då, fattar inget, jo nu ska vi gå på sightseeing säger bägge två och bara flinar.. Var hamnar vi – jo Lisseberg med 5 miljoner lampor. Så vackert så en blir nästan gråtfärdig, men ack så jävla kallt, höll på att frysa näbbet av mej. Tack för denna underbara upplevelse! Nu bär det av hemåt……

….. och mer presenter. Två fina jättefina bilder fick jag av Lillchefen, en Ekorre och en Hjort. Homemade by Jonas!

Blommor av Ingela och Thomas, de passade på att komma när jag inte var hemma. Av familjen, Maken broder far med sambo fick jag en riktigt bra lamineringsmaskin. Den jag hade tidigare fick jag köra igenom bilderna 3 ggr för att plasten skulle smälta ordentligt.

Det ploppade in SMS på telefonen hela dagen, tack alla underbara kamrater, mest förvånad blev jag när "Mat-Arne" från Stompers MC i Katrineholm ringde…. Snacka om överraskning Dessutom en hel del gratulationer via mail och FB, det tog lite tid att tacka och svara på allt. Det kom saker via snigelposten också, en bok från Örsundbro och en liiiten bok och presentkort på en större bok från Ruskan, underbara Ruskan i Tidaholm.

Tack än en gång alla underbara vänner som kom ihåg en gammal skata på hennes 50-års dag.

LerLerLerLerLerLerLerLerLerLerLerLerLerLer

6 kommentarer:

Tillemora´s sa...

Stort GRATTIS igen i efterskott! Det låter som att du har haft det kanon =)
/ Maria

Kattson sa...

Det är bara att gratulera och välkomna dig in i vxenlivet.

Unknown sa...

Ja, jag hade ju noll koll på vilken dag tyvärr. :-(

GGGRRRAATTIIISSS i efterskott i massor från mig och Ligan
Tazz o Kram

Skat-Ann sa...

Tack katter med mattar och hussar! jA NU ÄR JAG TYDLIGEN VUXEN DÅ :)

HK.Jonsson sa...

Ja du Ann nu blir det inte kattår som räknas utan kvinnoår så nu ann-tar du namnet Tant-Ann Hi Hi

Skat-Ann sa...

Hör nu herr H.K Johansson, nu ska han inte vara elak mot tanten :) Skulle inte ni komma på besök till sommaren och få en guidad tur. det kanske blir en guidad tur till Häcklefjäll eller Blåkulla.