måndag, november 29, 2010

Det otroliga har inträffat

Nu vad det årets händelse alldeles nyss. De kom och satte upp SNÖPINNARNA i vägdiket!!!!!!!!!!!!!!! Helt otroligt…… Som vi har tjatat, men det gav resultat. Undrar hur många som fart av vägen i helgen bara för att pinnarna inte funnits. Det är svårt att veta var vägen är över Högebogärdena.

I går så gick planerna om familjens överraskningsmiddag för mej åt pipan :) Sa till maken att vi åker inte någonstans idag för det är full snöstorm, han blev lite ställd, gick genast ner i källaren för att sota ut pannan och fylla på pellets, men han pratade där nere, med någon i telefon. En stund senare ringade pappa och bad att få prata med Olle och då föll den sista pusselbiten på plats. Jag är ju en misstänksam skata och nu var pusslet klart. Jag sade till fadern att det är ingen idé, ni är avslöjade, så prata rent språk. Det var meningen att det skulle ätas middag på Öhns gård utanför Skövde och det var en del som skulle möta upp där, men detta gick om intet på grund av väder. Så kan det vara när födelsedagen inträffar under vintern.

Får väl bokas om till en annan gång.

Idag har jag jobbat lite, men fy faen vad kallt det var, elva minusgrader och det skulle bäddas i elva rum och värmen skulle dras på eftersom vi inte är på plats under onsdagen. Vi har inte på värmen i lägenheterna när de är tomma och gamla stenhus blir utkylda väldigt fort. Jag var smått genomfrusen när jag kom hem och då var det till att ELDA!

Katterna är tvärsura, rastlösa och vresiga! Det går ju inte att vara ute i denna kyla. Går ut en kort sväng, sen in genom luckan en tvär högersväng och in på lådan………

Hjortskrällena har varit framme också, nästan ätit upp mina lagerbuskar som har gröna fina blad :( Det som är kvar har jag idag “dragit” nätsäckar över och hoppas att de överlever.

Nu blir det tekoppen och en macka och en god bok!

Godafton!

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Det var på tiden med snöpinnarna. Vi håller oss helst inne vi med. det där med kyla och massa snö är sådär. Brasa verkar varmt ochbra! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Det gott framför spisen. Katterna stannar heöst inne här också :)

Unknown sa...

Men ååååh stackars er alla.
Hoppas födelsedagen blir bra iallafall när den nu är.
Kraaaaaam