torsdag, december 09, 2010

Julfesten med Evas Katthem

Blev en lyckad tillställning. Dagen började med att fara omkring som en skållad råtta för att fixa grejer. En dator i Lidköping med direktuppkoppling med han där uppe, Falkängen för att hämta brödbackar och bildkanon (som vi inte fick igång). Hem för att hämta tårtor, kamera och fotograferingsfiltar.

Mellanlandning  hos mor för att äta lunch och plåta Skorpan, väldans vad han ser sur ut.

SONY DSC

Vidare till Eva, för att bre mackor, och fota Sandy

SONY DSC

När allt var klart så till Skara och plocka upp allt. Var en del med paket och lotterivinster, kaffebröd och mackor, glögg och pepparkakor. det var en hel hög med folk som hjälpte till.

Kaffe dracks och mackor å kakor åts. Sen kom kören och sjöng julsånger. Sen kom dråpslaget, Eva hade en överraskning som hon INTE hade sagt till mej. Hon höll ett tal till mej på grund av att webbmastern fyllt 50, gästerna applåderade, hurrade och kören sjöng. Fick gå fram och hämta blommor, jättefina blommor. Snacka om överraskning.  Gillar inte sådana påhopp, men hon fick tillbaka “med vändande post”Ler 

Det var lotterier och paketauktion. Försäljning av kalendrar, julkort och skyltar. Katthemmet fick in 9 100:- under kvällen. En nöjd Eva kan jag lova!

SONY DSCKatten fick jag inte, den är redan i min ägo, men hon skulle lukta på blommorna när jag kom hem.

När jag vaknar upp på tisdagen så har det åter igen snöat, 14 cm, så det var till att flytta lite snö, innan jag kunde åka turen i omvänd ordning med grejerna som jag lånat. Därefter parkerade jag mej framför datorn för att redigera bilder från festen. Dessa finns på Evas hemsida. Sen sov jag en stund.

Igår kom Pappsen, Marita och Ove för att äta gröt. Idag har jag varit och fikat med chefen på förmiddagen och nu ska jag börja elda.

Å Smulan ligger under granen och bara myser.

SONY DSC

 

3 kommentarer:

Max och Måns sa...

Vilken bedårande vacker misse!
Bra arbetat på katthemmet. 9100 är inte fyjam!

Unknown sa...

Roligt att du följer bloggen och vad roligt att se att du är från Kinnekulle, om jag förstod det rätt. =) Det är nog favoritplatsen i Sverige för min del. Har en farmor som bor i Götene. Härligt att läsa om ditt arbete med katthemmet.

Unknown sa...

Så fina bilder.
Vad roligt att ni hade det bra.
Tazz och Kram