lördag, december 25, 2010

Jul

Julaftonen tillbringade vi hos min bror Ove i skogen. Vi åt lite mat kollade TV:n samtidigt som vi spelade Fia med knuff. Det var strid kan jag lova, skilsmässan var nära och uppsägning av syskonskap likaså :) Tack underbara Ove för en mysig julafton. Det är nog 20 år sedan som jag och broder firade jul tillsammans. Uj uj vad tiden går.

Klockan 10.00 var jag nere på jobbet, jag är ju kontorschef nu i jul, och skulle lämna ut en nyckel. Jag väntade och väntade, till slut så fick jag ringa till hon som skulle komma och påminna lite om att hon faktiskt skulle hämta en nyckel :).

Blåser gör det men ingen snö uppifrån, bara från sidan där vinden kommer åt. Hoppas att det slutar för vi ska ju till kamraterna och spela Fia i kväll. 

Ett tråkigt men samtidig väntat besked fick vi nu på förmiddagen, vår före detta granne på andra sidan vägen har vandrat vidare. Han har varit sjuk länge och för några månader sedan så flyttade han till en lägenhet i Hällekis, han fick inte uppleva julen 2010.

Spisarna är aktiverade så värmen sprider sig i huset,  Olle aktiverar  soffan och TV:n och jag ska aktivera en bra bok.

Ninnie har fotograferat Morris von Fräs af Forshem. Det var den katten som min kollega hittade i början av november sittandes i ett dike i Forshem. Nu har han det varmt och gott hos sina betjänter tillsammans med Kajsa Kavat.

Morris von Fräs af Forshem

Ha en god fortsättning på julen.

2 kommentarer:

vimsan sa...

Ha en fin fortsättning på Julen! Här ska det tydligen komma ännu mer "lappmögel" i morgon men det är väl bara att "bryta ihop och gå vidare" ... med snöslungan:)
Kram Jam o Spinn

Unknown sa...

God fortsättning själv önskar Inkan o Ligan