torsdag, juli 22, 2010

Lite kaxig och full i skratt…

…blev jag igår när jag läste NLT (Nya Lidköpings Tidning). En dam boendes i Lidköping (?) hade en Änglatrumpet med 22! blommor. Där skrattade jag även Olle och även mina grannar. De har alla sett min Änglatrumpet.

Ett år så såg den ut så här

SONY DSC

Och nästa år såg den ut så här

 SONY DSC

Som mest var det 156 blommor på samma gång. Det går inte att sitta ute på verandan om kvällarna. Det luktar för starkt. När jag klippte ner den på hösten var den fortfarande full med massor med knoppar.

I är så är den drygt 2 meter hög och massor med knopp. I dagsläget är det väl sisådär 35-40 blommor. Men den kommer att blomma rikligare senare under sommaren. Nu är det bara “första” omgången…….

Jag får vara lite kaxig eller??????

3 kommentarer:

Inkan o Ligan sa...

Japp, de får du. :-)
Jättesnygg

Anonym sa...

Jag fick en blomma så ja la ner.
Fille

Tillemora´s sa...

WOW!! Vilken blomma, superläcker =)
Kram Maria