söndag, juni 20, 2010

Nu blev det en tur i dag

Efter att mått pyton sedan i torsdags kväll, skallevärk och illamående och magras, så har det i eftermiddag lugnat sig så att en tur kunde åkas. Olle målade på förmiddagen och jag städade lite bland fönster och bommor. Vid fyratiden så sa jag, nu åker vi till Mariestad och tar en fika. Vi tog den låååånga vägen över Årnäs och hamnade sedemera på fiket “Bäcken” vid Ekudden utanför Mariestad. Där inhandlades fika och jag tog en Klingens kulglass Persika/Hallon och Vanilj. Saknar dessa goda kulglassar.

Hemfärden, efter tankning, gick över St Ek, Böja, Klyftamon, Kinne Vedum, Kesta och Österplana. Blev en tur på sisådär åtta mil. Lite småkallt men så gött. Solen sken och inget blött upp-i-från.

Hojen är lite hysterisk men det kan lösas med lite skruvande tror jag. Anders ska ju komma till Götene i Midsommar så han får fixa detta.

Pratade även med min bror när vi kommit hem. Han ska åka till Ormen i veckan och jag har funderingar på att åka dit jag också. Han har ju lite mer bilder som jag vill låna. Även Skinkan hade kommit dit idag, alla var så glada. Festen som gick av stapel för en månad sedan har tydligen “skrämt liv i flera” än mej och bror min :)

I morgon ska jag göra något som jag verkligen HATAR, jag ska åka och storhandla. Sen är det jobb som hägrar på eftermiddagen.

En award har jag fått också från Inkan & Ligan

HAPPYCATAWARDmay(2)

När man får denna Happy Cat ska man berätta fem saker som gör en glad!
Här kommer våra 5 saker:

1. Sommar och sol
2. Massor med mat
3. Bus
4. Sova i knät
5. Jaga möss och fåglar under mattes säng

Jag skickar inte denna vidare utan ger den till alla goa bloggkompisar som jag har i cyberrymden.

Kram på er alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Saknar också kulglassen, ingen kul alls i eftermiddag då vi ville ha glass och inte åka en massa mil....åt tårta istället :)
Bra att du är bättre i kroppen!!!Kram Ingela