tisdag, maj 18, 2010

"Blanka papper"

Jag hade fått en återbudstid på besiktningen i dag. Skulle varit där förra veckan egentligen men då var det så jävla kallt så jag tog en chansning och fick en ny tid. Det var tur kan jag tala om. Nu har de inte någon tid förrän i juli.

Tjugo minuter innan jag skulle åka så börjar det naturligtvis regna. Första gången på alla år som det regnat när detta evenemang ska inträffa. Det första Anders sa när jag kom i in hallen var “jag provkör INTE” så du bara vet detta. (Det är den vanliga kommentaren nör jag kommer “provköra får du göra själv”). Sen gick han ett varv medan jag blinkade med lyset, bromsar och blinkers. Sen gick han ett varv till och ryckte i parkeringsbromsen, kommentaren på detta varv var “snygg väska du har i bak, handgjord?” Sen tog han ytterligare ett varv och sen var det klart. "Utgå, vi ses om två år" Det var den besiktningen. Klar,t blanka papper (som vanligt). Det är bara ett problem, min hastighetsmätare har lagt av igen, jag saknar min hastighetsmätare och trippmätare.  Försökte fixa detta, men troligtvis blir detta ett fall för Ulricehamn vid nästa besök.

När jag kom hem var det dax för tvätt, fasen vad skitigt det blev på den här turen passade på att vaxa lite oxå. Måste vara snygg tills på lördag!

Detta var dagens händelser och för övrigt har jag inget att skvallra om.

2 kommentarer:

Tillemora´s sa...

Skönt med ett blankt papper! Det är nästan värre att åka till en besiktning än att åka till tandis ;)

Skat-Ann sa...

Ja men visst. Eftersom jag nästan njuter när tandis rotar runt bland gaddarna så borde det vara värre att besiktiga. Nu är det bara så att de är så himla goa och trevliga i Skara, så det är inga problem det heller. :))))