fredag, oktober 16, 2009

Vilket jävla väder!!!!!!!!!!

Och jag är tacksam att jag fick den braiga idén igår att köra ner till garaget i solens sken istället för idag i regn och kyla. Vi hämtning så får vi väl ta bil och kärra om den blir klar före mars månads utgång. Då går det med vilken kärra som helst för då är den så smal om baken att den får plats på en kapellkärra (då blir den inte smutsig heller).

Nu är det dax att tända i vedspisarna så det blir lite värme. Det finns inga sådana på framsidan av kullen, där kan de sitta och frysa i solen, som enligt säkra källor alltid (även nu) skiner där.

En kopp te, ett korsord och en katt (i knät) är inte fel, så får det bli.

4 kommentarer:

Wikki Bloggkatten sa...

Hoppas ditt korsord gick bättre än mitt Melodikrysset. Jag kunde bara ett ledord: "Cats" *fniss*
TassKram Wikki
PS: Tävling: Du vill väl va me?!! http://www.metrobloggen.se/jsp/public/permalink.jsp?article=19.12517543

Skat-Ann sa...

Ja korsordet gick bra och det blev t.o.m två. Tävlingen kan jag ju glömma har ingen svart/vit Wikkilikanande kissekatt

Solbränd sa...

Är det verkligen tillrådligt att korta axlarna till stödhjulen? Tant-Skata vinglar ju redan ganska häftigt på vägarna med sin tuck tuck trike...

Skat-Ann sa...

Kära Solbränd! Det kan vara till fördela att bli lite smalare om baken. Det blir lättare att möta bilar av större modell på de smala vägarna som finns på framsidan. Sådana som framförs som "svarttaxi" vissa helger.