tisdag, oktober 13, 2009

Jävlars va kallt......

det var i morse, när jag steg upp för att masa mej ner till jobbet. Kortbyxor ett minne blott.

Klockan 03.33 vaknade jag i natt, somna om, glöm det. Det blev en stor kopp med "lugn och ro" te, ett korsord och snuttefilten i fåtöljen. Så småningom kunde jag somna om. Trött eller ??? när klockan ringer.... Muttrar.

Dagen började med att ta in alla pelargoner på Falkängen, som Christian skulle gjort egentligen. Den stjärnan lyser med sin frånvaro. Jag har iallafall räddat(?) några. Därefter var det ut i några av rummen för att sätta igång lite värme, det skulle komma ett gäng gäster på eftermiddagen. Det blev en kort arbetsdag idag.

Vid hemkomsten så "åkte" alla mina pelargoner ner i källaren. Ska tydligen bli riktigt kallt inatt. Rädda det som räddas kan. Tog även en promenad och fotograferade lite.

Lunch - vila.

På seneftermiddagen så hörs ett satans oväsen från grannen, hon har äntligen fått hem sin nya trimmer/röjsåg, måste ju provköra. Som ett barn på julafton (hon blir 77 i januari!!). Allt som brummar är jättekul!!!!!

Måste ner med hojen till Ulricehamn också, pratade med Ulla-Britt som för tillfället är "hemma" i Borås. Hon ska åka tillbaka hit på fredag. Om nu vädret kan vara bra på fredag, så åker jag ner med hojen. Ulla-britt hämtar upp mej på vägen hem till Kullen.

Måste också påpeka att nätet är fantastiskt. Jag beställde dammsugarpåsar i lördags. Idag låg 10 nya påsar i brevlådan. Får ju byta rätt ofta, när vi får jaga möss under kylskåpet. Det luktar jäkligt illa efter nån dag :)

Apropå lukt, en katt hade smitit in i TV-rummet, på jobbet, i söndags och han hade blivit inlåst. Ni kan tänka er att det luktade där inne, hade vätt ner i soffan (bägge två dessutom). Stackars kisse!!

Inga kommentarer: