onsdag, oktober 21, 2009

Hjort eller va de en mus....

som Snuttis bar in i natt till slaktundersängenplatsen, jag hade mina funderingar. Det var ett gnagande och mumsande i natt och kattaskrället höll på länge, så jag trodde att hon släpat in en mindre hjort eller, en harpalt iallafall, men det var en mus, troligen modell medelstor.

Har varit ledig idag och är ledig flera dagar till, till och med söndag iallafall. Har varit till stora staden, valde att åka till Skara idag. Där träffade jag på Fru Marberg, fick tag i ett par skor, som skall användas under julmarkanden, lite vin och massor med te. Nu klarar jag mej nog året ut på det som inhandlades idag. Var dessutom på Apoteket Röda Näsan, köpte lite vin till mej och whiskey till Olle.

Nu håller jag på och bränner några CD-skivor som jag ska ha med mej på fredag, ifall någon vill ha, av de gamla kamraterna. Fick även mail från Fille i Katrineholm om att de "drar upp" en av mina bilder som "minnesbild på Lars-Erik" till begravningen på fredag.

För övrigt så hämtar jag upp mej från min förkylning och jagar någon som kan byta dragkedja i min MC-jacka. Svårt fall, kanske har fått napp.

Eldningstime och teatime är det nu.

Må så gott!

2 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Du kanske ska tulla lite på whiskeyn för att bota förkylningen?
Hittade du några rester imorse efter kalaset under sängen?
Tasskramar

Skat-Ann sa...

Jo men ingen Whiskey i alla fall. Lite andra rester fanns, men det blir ingen hjortstek tyvärr....:)