lördag, oktober 31, 2009

Allhelgonahelg!

Idag skulle vi åkt till Vinninga för att hämta virke. Som tur va så pratade jag med min pappa igår och talade om att vi skulle till brägårn. Det kan ni ju försöka med sa han, det är söndag imorgon (lördag). Satans, det hade vi inte haft en tanke på!!!! Nu får snickarn vänta en vecka med att komma hit.

Vi hölls i trädgården istället, räfsade mer löv, skottade ut ett par jordhögar (nu är dessa borta också). Fick åka ner till jobbet en kortis, värmen funkade inte i ett av rummen. Funkar fortfarende inte. Elcentralen nästa.

Vi körde folk nu på seneftermidadgen till Forshem. Å nu är jag hemma igen, å jag ska inte göra någonting, läsa lite. Olle kollar TV:n och jag tar till en bra deckare. Morgondagen erbjuder lite jobb på förmiddagen. Eftermiddagen är ännu ej klar. Hittar väl på alltid något, annars så välkomnar nog fåtöljen mej, för att inte tala om vad snuttefilten gör. Katten tycker också det är mysigt.

Apropå katter. Grannarnas (pappskallarna) Misse Måns, var borta i fem dagar. De letade, letade, letade överallt. I garderober, uthus, båten, vindar, diken, skrymslen och vrår. De var helt inställda på att nu har Misse Måns gått sin väg för att "vandra vidare" (han är ganaska gammal). Ingela var inne i vindsgarderoben, för hon hörde ett svagt ljud någonstans ifrån. Hon låg på mage och rotade runt bakom en kista, ingen misse, då jamar det under magen.

Där är Misse, har krupit ner i en Amerikakoffert och locket har slagit igen. Ingela öppnar och upp kravlar sig Misse måns, går ner för trappan fram till kylskåpet, MAT vill jag ha. Inget fel på den katten efter fem dygn i en koffert. Jag säger bara tänk om, tänk om hon inte hört jamandet. Hemska tanke. Nu slutade det lyckligt, hoppas att han nu inte gör om detta.

Inga kommentarer: