torsdag, juli 02, 2009

Oväder, Grodan Boll och Stenar

Igår börjades det. Jag fick hjälp av Christian och Anders med att fixa lite. Först en titt på hur det såg ut från början.



När jag höll på att flytta och dela växter mm, då dök följande filur upp. Han eller hon (vad vet jag, som inget kan om såndana filurer) blängde på mej. Jag störde väl antar jag. Skit samma här ska fixas. Filuren får väl anpassa sig eller flytta.



Varmt var det, riktigt äckligt varmt och kvavt. Det började mörkna över byn. Jag ringde till Pappskallen, han jobbar i byn och frågade hur vädret var. Ja, det regnade som f...n här kom det så där 12 droppar eller nåt, behövde aldrig avbryta mina sysslor med att gå in. I Skara var det ju ändå värre. Tak rasade in, översvämmade vägar, källare mm. Tur att vi bor högt, det rinner undan här *L*.



På eftermiddagen anlände hjälpen. Får ju passa på när gubben är på semester att förändra, något jag gått å lurat på länge. Christian började direkt med att plocka bland stenarna, jag hämtat olovandes(!) i brottet. Finns gott om fina stenar där. Vid femtiden var det avbrott för ett besök på "loppisen" i Lundsbrunn. Jag hitade lite smått och gott. En ny (likadan men hel) sockerskål som jag redan hade, fynd 20 spänn. Lite annat smått och gott oxå i samma porslinsserie.

Killarna köpte ett bord och två stolar som ska pryda torpet som de ska hyra. Detta har jag varit och tittat på idag och de va stället med stort S. Jäklars va mysigt, men det är en annan historia som jag ska skvallra om en annan gång.

Åter till hemmet och stenar, blommor och jord. Resultatet blev så här. Å jag är så nöjd. Olle blir nog ochså nöjd, för det blev inte hela gräsmattan framför altanen, som jag hotat med, men det går ju att bygga vidare nästa år. Då kan jag bygga på ett varv till *L*



Så här ser det ut från andra våningen



Bror min ringde också under kvällen. Han hade haft ÅSKVÄDER, men denna gången slogs bara telefonen ut. Andra år så har all elektronik klappat ihop. Han fick i alla fall införskaffa en ny telefon (igen). De hade bara skrattat när han kom in och frågat om det hade åskat igen.... Han är stammis i den afären. Stackars Ove i Skogen som de kallar honom..

Hej hopp nu ska jag ta triken en sväng det börjar ju svalna av ute det är bara drygt 25 grader ute nu (pust).

Inga kommentarer: