fredag, juli 24, 2009

Nej Solbränd...

jag vet att det inte är du som köpt en Harley, men det finns faktiskt fler trevliga fina människor i min närhet, så du är inte ensam om den titeln.

Det är några dagar sedan jag rapporterade här sist. Kan då säga att i onsdags kväll var grannarna här (herr och fru pappskalle). Det intogs en snartslutpåsemesternfirarwiskeypinne. Hurra, då blir det snart fint väder. Herr Pappskalle och Olle börjar jobba på måndag, fru Pappskalle har en vecka kvar, så vädret kanske dröjer. *L*

Torsdag var Olle och hämtade sin svärmor (min mamma alltså). De kom till Falkängen och tittade, mamma har aldrig varit där. När jag slutade så åkte vi hem till Skagen så hon fick titta lite där, sen skulle hon hem. Där fick vi middag och sen åkte vi hem.

Idag är Olle ute och hojar, jag har arbetat och ska även göra så i morgon. Om nöden så kräver får jag vara ledig på söndag. Ska då försöka åka till Fornbyn i Skara, veteranfordonsutställning, men eftersom vissa inte har avslutat sin semester så blir väl inte vädret så där jättebra...*L*

Det har varit aktiviteter här på Skagen också, hos grannen, de har hållt på med att laga hennes jord/matkällare. Barnen har varit här och murat och ordnat. De är också exempel på trevliga människor, de åker ju hoj allihopa, även hunden, som sitter på tanken, i en väska, med husse.

Dagen kattcitat:

En kattass är byggd för närkontakt med torrfoder, vatten, klockor, vaser och innehållet i skafferiet.

Den överlägset bästa varmvattenflaskan i världen är en katt.

Skvaller har jag inget.

Inga kommentarer: