onsdag, juli 29, 2009

Kantareller fick jag....

av Lillchefen idag. Undrar vad det är han vill ha hjälp med nu då? Eller är det av omtänksamhet jag fick en påse idag. Skulle tro det. Kanske för att jag aldrig hinner plocka några själv (eller hittar några själv). Kvarnmannen fick också en påse till kvällsmackan, så nu blir det till att tända i järnspisen och ta fram stekpannan.

Efter jobbet idag var jag bara tvungen att ut och hoja lite, åkte inte så långt men några mil blev det. På hemvägen stannade jag till på Falkängen (förvånad?) för att ta en kopp kaffe och en glass. Sixten uppträdde ju ikväll, var lite nyfiken på han, 11-åringen som sjunger Elvis och Jonny Cash (jag hatar Elvis men intressant ändå).

Imorgon ska jag bara packa brödet inför helgen, sen har jag resten fritt den dagen. Kan bli massor med folk i helgen. Det är ju sten- och mineralmässa på Falkängen. Den första sten-och mineralmässan på Kinnekulle, ersätter mässan i Långban. Massor med utställare invaderar Kinnekulle (Falkängen) på lördag och söndag.

Har ju kollat runt bland bloggarna lite också, och min lilla favoritkatt Blinka från S*Musslans har fått ungar. Skickar härmed ETT STORT GRATTIS till Lotta tre vackra kattungar. Ska bli spännande att följa bilderna på din hemsida och blogg ett tag framöver.

Dagens kattcitat:

Det är klokt att aldrig vicka på tårna i sängen. Din katt kommer att ta det som en invit till en livlig katt-och-råtta-lek.

En katt kan inte tala men den kan ändå ge order.

Skvaller: Det spökar ordentligt hos Kvarnmannen. Någon lägger sten på sten utanför på natten. Kvasten ligger mitt ute på gården på morgonen, skåpsdörrar öppnar sig o.s.v. Kan det vara Lillchefen som är där och jävlas lite?

Ha en god kväll

1 kommentar:

Lillchefen sa...

Nej det är inte Lillchefen som är nere och jävlas vid kvarnen. Även om rollfiguren Rambo som alla vet är baserad på Lillchefen, skulle Lillchefen aldrig gå ner till kvarnen nattetid så mycket hemskheter som hänt där nere. Det vore ett under om Christian inte kommer att tillbringa vintern i en madrasserad cell på hospitalet...