tisdag, juli 07, 2009

Jävlars va de regnar...

Just nu. Det bara vräker ner. Smattrar mot plasttaket på altanen.

Har just vaknat från en middagsslummer, det var behövbart. Ska ju på kurs i kväll igen (i Midsomer) så det gäller att vara på alerten och lära sej nya saker (som man ska göra på kurser).

Mia kom med en överraskning idag. Jag har fått fritt, fritt i tre dagar (om inget oförutsett inträffar). Å i morgon (sent) så kommer Olle hem.

Å inga skandaler har inträffat som jag kan skvallra om. Det var ju fullmåne inatt osxå, hörde ni mej yla? Sen var det en annan sak, kvarnmannen, Lillchefen varnade Christian för kvarnmannen häromdagen. Nu är han alldeles förvirrad, vilken kvarnman frågade han mej med förtvivlan i rösten...

Lillchefen! Du får inte skrämma upp kamraterna på det här sättet!!!!!!

Nu verkar det som skuren har slutat så jag kan ta min tekopp med ett gott grönt (tar jag idag) tea, och placera mej på altanen.

Ha en god kväll

3 kommentarer:

Solbränd med flagnande hud sa...

Här på framsidan kom det bara ett lätt duggregn med skönt svalkande fuktkänsla.

Skrämt upp Christian?
Det är ju bara en skröna att en avrättad mjölnare skulle spöka nere vid Sågersta. Att kvarnen i bland startar mitt i natten har säkert en helt naturlig förklaring, även om det malda mjölet är lite svårare att bortförklara.

Anonym sa...

Heja! Nu är det igång. Va hölls ni mä? Hittar jag mjöl i bingen en morgon så lovar ja att baka och då ska ni få smaka!

Kvarnmannen sa...

Welcome To Your Nightmare Christian! Det finns plats för fler namn på stenhällen...