tisdag, juni 02, 2009

Vad har hänt sen sist...

....jag satt och ljög? Jo Söndagen ägnades åt arbete därefter så vilade jag. Behövde detta ansåg jag (alldeles själv). Olle var ute och hojade, sen åkte han båt med dotterns familj.

Måndagen var jag ledig (detta kan ju diskuteras). Jag var på plats kl 07.30 för att invänta vaktmästare Gunnar. En gäst hade lyft ner(!) överslafen på en våningssäg och inte återställt den. Gick inte att fixa detta själv.

Efter detta uppdrag var jag ledig (kan fortfarande diskuteras *L*). Mister Christian och jag for till stora staden för att inhandla växter (till oss själva och Falkängen). Vi fick bägge två HABEGÄR när vi var på Lindens i Lidköping. (dyrt för min del). Därefter var vi och tittade på krukor och urnor (mer habegär) men köpte inget bara tittade. Kinne Vedum nästa (mer pelargoner vågar knappt nämna detta) två till mej (inte många eller hur) och ett gäng till Falkängen. Christian köpte 4 kassar pelargoner och en "bricka" av något annat grönt.

Nu vändes det hemåt, men ett stopp till ska göras. I stenbrottet, på jakt efter sten och kross, till örtagården, detta fanns ju i massor (han fick lite frispel där i brottet en stund). Idéerna ploppade upp i hjärnan och nu åkte vi hem, hem till Skagen för att fika och gräva upp plantor som skulle flyttas från våran trädgård ner till Falkängen.

När jag kom hem efter avstjälpningen av plantor (och Christian) på jobbet, så planterade jag mina nya blommor och blader vid dammen.

På kvällen uppsökte vi herr och fru Pappskalle, för att höra om hu de hade haft det i helgen. Herrn var och bärgade bilar efter en stor olycka utanför Skara, men frun var hemma, så då gick det ett par timmar där.

Tisdagen började jag med att dammsuga hos Elsa (lägenhetsmuseet), hoppas hon blev glad, tanten som var den sista som bodde på Falkängen. Hon ska få rena fönster till nästa helg också. Övervåningen hade inte åtgärdats när museet var där och städade förra veckan.

Vid hemkomst var det mat som var prio ett, till detta avnjöts en kommisarie Lynley.

För övrigt är det nyhetstorka!

Inga kommentarer: