måndag, juni 15, 2009

Det ringer på dörren

.... när jag i godan ro sitter och tittar på den sista DVD:n med kommissarie Lynley. Tror i min enfald att det är någon av granntanterna. Så var icke fallet, där står två av mina forna kollegor från GG-tiden. Mari-Anne och Anders, snacka om att jag vart som en fågelholk i fejset. De var på väg hem till Enköping. Kul att de inte glömt mej. De som jag mår också bra trots att vi inte jobbar på GG längre.

Vi hade Kristinakören från Stockholm hos oss på Falkängen i helgen. Snacka om en "förvirrad busschaufför". Att han kommit tillrätta på alla småvägar och vet var han har kört dessa skönsjungande damer är ett under (han hade GPS tack och lov) *L*. Ett ställe de inte besökt, trots att vi hade förordat detta, var "grustaget". Vad han egentligen menade var vårt fina stenbrott. Detta kommer vi att skratta länge.....

Till sist, så har jag fortfarande inte snokat reda på några skandaler ej heller något skvaller. Misströsta inte, snart så kanske jag hör eller ser något som är värt att rapportera. Jo förresten, Lillchefen fick diska igår.... hihihi.

1 kommentar:

Anonym från framsidan sa...

J*vla skv*ller K*rring!