torsdag, juni 11, 2009

En kompis från förr.....

.... kom idag in i Kaffestugan på förmiddagen. Vi blev nog lika chockade bägge två. Det är nog 15 år sedan vi träffades sist. Det blev som vanligt "munhuggeri" direkt. Kul att träffas igen. Drick inte för mycket sprit på torsdag!!!!!!

Har varit kvällsjobb ett par dager nu därför inga rapporter eller skvaller här hos Skatann. Mia har varit hos föräldrarna i Lerum, kommer hem i eftermiddag. Ingela och Inger tvättar dansbanan på jobbet. Denna kommer att bli inbjudande snart med blomsterlådor och trädgårdsmöbler. Det anordnas ju inga danser där numera. Får utnyttja platsen till uteservering. Christian är förste blomansvarig.

Jag har agerat försäljare, nu när trådkungen är borta några dagar. Herr och fru cykelhandlare Persson kom idag och ville handla födelsedagspresent, tur att jag har en reservnyckel *L*.

I kväll ska det komma en snickedick och kolla på garagetaket som skall fixas och balkongen som också ska fixas, och balkongdörren som ska fixas (bytas).

Å jag har inget annat skvaller att komma med mer än att "Jonases bil" inte gick igenom besiktningen. Han sa häromdagen att det skvallrades för dåligt på baksidan. Nu har jag skvallrat.

Nu ska jag gå ut i sooooooooolen, som faktiskt skiner här på baksidan.

2 kommentarer:

Solbränd sa...

sooooooooolen, är det inte lite tidigt att pynta för kräftskivan? LOL...

Skat-Ann sa...

Ja efterson det var tidigt på dagen så hade inte sooooooooolen kommit till andra sidan än. Dessutom får jag väl passa på att pynta när jag är "ledig", hinner kanske inte längre fram *L*