fredag, mars 01, 2013

Snabba bud

Skickade in min PC till Fujitsu i måndags,då den kraschade efter två dagars användning. I käll, fredag, kom den tillbaka. Finaste Malin på Coop i Hällekis ringde och sa att nu har ditt paket kommit. Inte utan att det gick snabbt. Sådant gillar jag.

Har varit på katthemmet och fotat idag, ska fixa till detta under morgondagen och uppdatera hemsidan. Katthemmet har ju även fått lite gåvor som jag kommer att skriva om på första sidan.

Vad gäller vår fjärde katt, Von Snopen, så är det en riktig kelgris, Han går fot när jag går inne i huset och stannar om jag stannar. Tittar så tillgivet på mej, söker kontakt med de andra katterna, busar som satan på nätterna och dagarna när huset är tyst. Hela golvet i vardagsrummet är fullt med leksaker, som han har dragit fram. När jag klappar och kelar med honom får jag inte sluta, och han “buttar” med sin skalle mot mitt ansikte eller handen.

Snutteruttan är väl inte jätteförtjust i honom men det går rätt bra ändå. Visar det sej att det inte kommer att fungera så får vi placera om honom. Han blir nog inte svårplacerad i så fall för han är otroligt social.

Smulan fångades i en märklig pose. Hon ligger i sin lilla korg högst upp i klösträdet med ene benet rätt upp i luften.

20130301_1

 

20130301_2

Ser ut som om korgen behöver dammsugas lite.

I morgon kanske bästaste Anders kommer en sväng om inte, så får det bli en tur till honom igen.

1 kommentar:

Alice sa...

Vi håller alla tassarna för att Von Snopen kommer överens med Snutteruskan och de andra så han kan vara kvar. Han visste minsann hur man väljer ett toppenhem för att flytta in i... :)
Härligt att han både busar och gosar.
*nosbuffar*