onsdag, mars 27, 2013

Onsdag i påskveckan

var jag ledig.

Efter en hel**tesnatt med sömnlöshet på grund av en full måne (som jag tror börjar nyktra till idag, men är beredd på en natt till) så for jag iväg till Skara på morgonen. Var till minneslunden och tände ett ljus för mamma, det är ju “årsdag” idag samtidigt passade jag på att önska henne en Glad Påsk.

Var sedan till Coop och hämtade en så snögger lampa som Lotta hade ställt undan till mej, den var ju slut sist jag var där. Så nu har jag en lika fin lampa som grannen.

20130327_2

Handlade lite inför påsk när jag stannade i Götene. Sen bar det hemåt till ett Kinnekulle i strålande solsken. Gjorde en halvhalt på Falkängen och pratade med chefen och Lillchefen. Satt på trappan bakom kaffestugan. Det var så varmt och gott i solen. Sen till vår fina ”Lanthandel” i Hällekis för att hämta ett paket. Födelsedagspresenten till maken hade kommit.

Väl hemma så packades varor upp och den fina lampan skruvades ihop och ställdes på sekretären i hallen.

Pysslade om blommorna lite och nu har mina julkaktusar fått lite fnatt så nu är de Påskkaktusar också. Tyvärr så ska man ju inte vända på dessa för då går ju blommorna av, så de är finast utåt.

20130327_1

I morgon ska det bytas gardiner i kaffestugan, vi har tvättat alla spetsgardiner, så de ska upp i morgon så blir det fräscht i fönstren. Det blir mycket damm i stugan så de var ganska gråa när vi tog ner dem

Önskar alla en trevlig onsdagsafton. Hoppas på god sömn i natt.

Inga kommentarer: