onsdag, mars 13, 2013

Irrat runt idag

Ja jag har irrat mer än vanligt på arbetsplatsen idag. Det som jag inte har i skallen straffar sej och då får man gå tillbaka och gå för hel**te inte en meter utan huvudnyckel. Det straffar sej kan jag lova. Det var gatan upp och gatan tillbaka och sen var det gatan upp igen för jag hade glömt en grej nästan längst ner på gatan. Hallå eller!!!!

Så idag var det inte satan i gatan utan Skatan på gatan, irrandes upp och ner på Falkängsvägen. Frös gjorde jag också det var nåt så gruverligt narigt och snöigt. SNÖ nu, vad skulle den här å göra.

När jag kom hem så åt jag lite sen tände jag i spisarna och satte mej ner så jag tinade. Det ska vara VÅR nu, vill ut på vägarna och njuta av go vårvärme och doften av blommor. Ja ja den tiden kommer den med, bara det blir en lång vår.

På tisdag, på tisdag, nästan exakt 30 år senare så ska vi träffas, jag och en gammal kompis. Äntligen så blir det av, han kommer upp och rekar för en fotokurs som han ska hålla på Falkängen i slutet av maj. Det ska bli så kul. Har under alla år sänt en tanke till denne kompis emellanåt. Undrat om han fortfarande höll på med fotografering, och det gör han ju. 

I morgon tror jag att jag ska ta en sväng till staden. Ja det blir nog Skara den här gången.

Kvällen på er eller natten kanske.

Inga kommentarer: