torsdag, mars 07, 2013

Ja så kom han då…..

Bästaste Anders och med sej hade han föraningar om våren. Framförallt grannarna fick höra hur våren låter. För när våren kommer ordentligt då RYTER min hoj. Ja den ryter, jävlars sicket ljud det är i pipera när den väl startade.

Anders fick heller inte igång hojen, inte ens med startgas vill den hoppa igång, han tänkte å tänkte. När han var klar så knackade jag på förgasare och då gick pumpen igång igen.

Vi åkte för att inta lite lunch. Hjärnkontoret gick på högvarv med idéer om vad det kunde vara. Förgasaren plockades ner när vi kom tillbaka. Se där det var som jag misstänkt att flottören  hängde sej i läge” full, samtidigt som ett vacuum uppstod så det inte kom soppa till cylindrarna. Det visade sej att flottören var sned så den hakade i ena kanten. Anders rätade upp och sen hoppade skrället igång igen. Lycklig jag blev.

Idag har jag varit hos Eva. Hon tog emot Snopen som jag måste placera om, det var ohållbart här hemma. Nu hoppas jag att Lurvas kommer in igen.

Nu ska vi åka till grannarna en stund, det är alltid uppiggande att åka å reta nån granne.

Ha en go kväll!

Inga kommentarer: