fredag, mars 05, 2010

Ja då var den tredje avverkad då

Tredje delen i Millenniumserien  “Luftslottet som sprängdes”. Vilka filmer!!!!!!!!!!!! Helt underbara. Även bäckerna, jag har ju skrivit detta förut, men det tål att upprepas.

Nu ska ju filmerna, något förlängda, sändas på TV, med början den 20 mars. Då sitter jag klistrad igen. det ska vara mer detaljer med från böckerna. Vissa saker sankas, eller visa scener är för korta, bland annat den när hon spöar upp MC-killarna vid stugan. Den är så fantastisk i boken så jag har stora förhoppningar om just den biten.

Idag har jag jobbat lite, vi har dragit igång värme och vatten för i morgon kommer hantverkarna, årsmöte i föreningen.

Snickarskrället var här också, justerade taket eller snarare golvet på balkongen lite för vattnet kom bakvägen, för dålig lutning. Sen ska han komma och fixa där vi haft vattenskadan vid balkongen. Då fixar han den gamla, riktigt gamla också. Dessutom så ska han fixa vårt ruliga* (se förklaring nedan) köksgolv, men allt detta blir när det är varmt och skönt och ingen snö finns kvar, till våren med andra ord.

*En “rule” för er som inte fattar är en förhöjning, en bula på golvet eller en ås mellan dälpera. En dälp är en försänkning typ en dal mellan två åsar. Hajar ni?

Ha en bra fredagsafton, själv sitter jag med ett glas rött!

1 kommentar:

Anonym sa...

Akta dig bara för "dôlpehôler" i vägen när du är ute med hojen!