måndag, mars 15, 2010

Favoritmotivet

Lilla Smulan som njuter av en strålande sol i snön. Nu har hon kommit på att det går att gå på skaren utan att hon sjunker ner till örontofsarna i djup snö.

Hon låg på fotsteget in till vedboden och njöt av solen när jag kom och störde. Eftersom hon älskar att bli fotograferad så kom hon närmare och började posera :)

  SONY DSC

 

SONY DSC

  SONY DSC

SONY DSC

 

 

 

 

 

 

Smulan lilla som är så tillgiven när hon vill och så fruktansvärt rädd för främmande människor. Hon försvinner som “en avlöning” när det kommer besök. Stackarn, jag misstänker att hon har blivit sparkade eller liknande av någon som varit på besök när vi inte varit hemma.

Följande  hatar jag. Jag avskyr att ha alla träd och övervintrade blommor inne i bostaden. Det blir så rörigt och stökigt. Stora träd som tar plats. Förra våren ställde jag ut Änglatrumpeterna direkt från källaren, det tog en evighet innan de fick en grön kostym. Blommade gjorde de som bäst när det var dax att flytta in dem på hösten. Jag tar denna olägenhet bara för att få njuta av blomningen tidigare.

SONY DSC

SONY DSC

Idag har jag även suttit på bron och fikat. Underbart i solen. Har fixat köksfönstret också, flyttat blommor och andra gardiner. Blev lite bättre än vad det var innan. Jag har för många krukväxter, men har inte hjärta att kasta , får skicka vidare till Falkängen, men det börjar bli fullt där också…..

7 kommentarer:

Tina sa...

Vilka superfina färger lilla Smulan har! Men är det inte kallt att sitta ute i snön!?

Skat-Ann sa...

Kan tyckas vara lite kallt om rumpan, men hon har mycket isolering i bak så jag tror hon klarar sig från blåskatarr :)

Dui och Deco sa...

Härliga bilder på Smulan, vilken snygging! Nosbuff

Skat-Ann sa...

Ja visst är hon. Hon ser lite kul ut för hon har så hemskans korta ben. Taxben!

Tillemora´s sa...

Loke hälsar att han också tycker att skare är kanon att gå på =)
Kram Maria

Findus, Isak och Rasmus sa...

Underbara bilder på den vackra Smulan! Tur att snön är till glädje till slut, att hon kan tassa ovanpå istället för att ta sig fram på ubåtsnivå. Kurr och burr.

INkan o Ligan sa...

Men gud, världens sötaste lilla kisse. gooooos