torsdag, mars 18, 2010

Grusgrus! vår vår?

Igår den 17 mars anlände den då, den första av tiotusentals som kommer hit varje år och tävlar i Let´s dance. Med andra ord tranan, den där långbenta, smutsgrå, tufsiga pippin som har liksom Willy två vänsterben av trä.

Ett annat vårtecken, ljuset vilket innebär att Snutteruskan väcker matte för att hon vill gå ut när det börjar ljusna. Detta består i att hon tar en tur över mina ben (ingen reaktion) då tar hon en tur över min rygg (ingen reaktion) då är det ner på golvet och börja klösa i något lämpligt (då har jag tröttnat och går upp).

Luckan har ju varit låst nattetid sedan julaftonen, då jag hade oväntat besök av en strosarkatt. Nu väckte hon mej strax efter fem i morse, det började ju ljusna lite. Nästa vecka är det ju mörkare på morgonen igen så det kanske ändrar sig ett tag.

Igår hade även ovan nämnda husdjur, storfnatt. Studsande, galopperande, hoppande, kanande, jamande for hon runt i huset. Snacka om att en katt kan roa en hel församlig. Vi satt och skrattade bar åt ljudet hon åstadkom när hon for omkring. Kan ju inte påstå att hon smög precis, snarare förde hon, så mycket oväsen, som hon bara kunde åstadkomma.

Ha en bra dag i molnigheten.

3 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Tranorna är häftiga säger matte, vi tycker att de verkar väldigt stora så vi håller oss till våra vanliga fjäderkotletter!Nosbuff

Anonym sa...

14 minuter försenad...

Skat-Ann sa...

Du eller jag?