söndag, mars 07, 2010

Idag intet nytt

Olle inledde dagen med att åka vasaloppet (från soffan naturligtvis). Jag själv ägnade mej åt att uppdatera hemsidan med alla bilder som jag fått mej tillsänt. Det blev nog sisådär 75 stycken som skulle göras i ordning, rätt format och in i Fp och sedan tankas in. Nu är den iallafall uppdaterad. Har även filat färdigt på inbjudan till Återträffen den 22 maj. Har fått godkänt från Kamrat GP och nu så är det på G.

Solen värmer och det tinar så sakteliga under dagtid, men det går så långsamt. Snön ska bort NU. Som jag skrev till Herr Christian förut. Jag köper snart en grön ryamatta och tar in gräsklipparen för att få känslan. Den 12 april i fjol så hade jag kortbyxepremiär. Det kommer jag inte ha i år. Den fjärde april var Rolle, Ove, Olle och jag i Ulricehamn och hämtade min trike. Det kommer inte vara så i år.

Smulan sitter på sin stolpe och önskar att en fjäderkotlett flyger in i gapet på henne.

SONY DSC

Vet du hur du ser om det finns en mus i kylskåpet?Jo, det står en ostbåge parkerad utanför!

Imorgon kommer sotaren! Han får gå upp på taket på egen risk, Det ligger världens is/snökaka där som är på väg att kana ner, men det har inte rasat än. Jag skulle aldrig gå upp på stegen, för kommer den iskakan då kommer man ner på backen väldigt fort och då gör det ont, riktigt ont. Han kanske får återkomma. Inte värt att med livet som insats gå upp där.

Ha en bra söndagskväll, jag ska ta tag i en ny bok. I morgon ska jag jobba lite. Vad ska ni göra?

1 kommentar:

vimsan sa...

Vid den här tiden förra året testade jag Triken och det var HÄRLIGT trots tidig vår.. I år kommer jag banne mig inte åt den för all snö framför garaget:(
Tar nog ett tag innan det "brummar" i byn här.
Kram Jam o Spinn