måndag, januari 11, 2010

Promenad till Björneberg

Igen! Ida sken solen med all watt den tänkas kunde och jag tog med mej kameran till Björneberg igen. Det är så “"Jamarns grant” där. När solen skiner på all denna is. Denna byggs på hela tiden för det skvalar och rinner hela tiden. Nu hade Stig plogat ända bort så det var lätt att promenera dit.

Jag hatar visserligen kyla, och kallt var det, det bet i kinderna och öron, men jag var bara tvungen att gå dit. Jag kan ju inte tänka mej att sätta en mössa på skallen heller. Har inte haft mössa sen jag gick i fjärde klass tror jag. Det blev några bilder som kanske kan bli godkända av ismannen, men det är väl knappast troligt. Jag lägger ut dessa ändå! :)

 

SONY DSC 

 

SONY DSC

SONY DSC

 

 

SONY DSC 

 

SONY DSC

På eftermiddagen var Övergårdens Ingela här och hämtade mer vatten.  Det är fortfarande fruset i ledningarna hos grannarna.

13 kommentarer:

Dui och Deco sa...

Fantastiska bilder! Tasskram

Skat-Ann sa...

Tack!

Anonym sa...

Jamars vilka fina bilder. Fast dom där istapparna såg lite läskiga ut. *rys*

Skat-Ann sa...

Där Sippo ska man nog inte ligga under ifall det rasar.

Findus, Isak och Rasmus sa...

Oj! Av oss får bilderna i alla fall godkänt!

Skat-Ann sa...

Tack vad trevligt!

Em sa...

Jätte vackra bilder:)
Vart bor du någonstans? Du måste bo på andra sidan Sverige ;)

HÄR finns inte frusna vattenfall så långt ögat når ;)

Skat-Ann sa...

Jag bor på Kinnekulle. Mellan Lidköping och Mariestad. Det är gamla stenbrott där det rinner vatten utmed väggarna.

Sara sa...

Åååhh vad roligt att du hittat in i min blogg! Jag går i skolan i helgen men kanske hinner jag dit och fota, det ser UNDERBART ut!
Jag vet redan nu vart vi kan ta de korten ni vill ha! Men det är utanför Skövde, om det funkar? Värsta bilden i huvudet redan nu! haha! Galen! =)
Kram Sara

Sara sa...

Vad roligt att jag fått en ny läsare! =)
Jag vet inte vad det heter men jag åkte där igår, genom Skultorp och ut till ngt militärt område. Det var sååå fina vyer och där är mitt drömställe att fota! Håller tummarna för att jag får en modell snart som vill ställa upp i snön! =)
Kram

Sol-Måne sa...

Jättefina bilder!

Anonym sa...

Det är så kul att du skriver från Kinnekulle!

Jag kände en Sussanne och en Eddie där en gång. Har dessutom bott i Lidköping en lång tid.

Liksom den sparsmakade Linné älskar jag Kinnekulle. Fortsätt ge mig nostalgitrippar, tack! :-)

kram, Beckan

vimsan sa...

Gud så häftiga bilder och fin miljö:)
DÄR är det vinter...
Kram Jam o Spinn