lördag, januari 09, 2010

Ännu en j****ligt kall dag

Fortfarande kallt ordentligt kallt. Jag är så trött på denna förbaskade kyla. Pratade med min pappa idag och där hade det varit –29,5 igår kväll. Vi hade –18.

Igår kväll så fick jag bildbeviset på att Sigge snor maten av Snuttis.

Här sitter hon och blänger på Sigge och undrar vad som pågår.

2010_01_09_1Jaha, ät du då, så får jag ta resterna!

Lördagen började med inbjudan till 11-kaffe hos grannen och hennes Marco. På vägen dit (som är 50 m) så tog jag en bild av hennes snöklädda päronträd.

2010_01_09_2

Marco satt i fönstret och kollade fjäderkotletterna utanför.

2010_01_09_3Han ser lite förvånad ut. Han har en liten svart fläck på läppen så han har ett lite lustigt uttryck i nunan.

Grannarna längre upp fick vi bistå med lite vatten. Deras ledning hade frusit. Så det var utryckning med vattendunkar. Fika fick vi där också.  Hade en diskussion om min tankpad som Tomas ska tillverka och på den ska han brodera “Pica Pica” (Skata alltså) “med Kinesiska tecken” i lila. Kan bli riktigt snyggt!

De har en ljuvlig kattunge på c:a 20 veckor, Chester. Han är helt otrolig.Här kommer bilder på honom.2010_01_09_4

 2010_01_09_5 

En riktig buse är det. Ingela har klätt in en vanlig banankartong med “fluffigt” tyg och vad kan han göra annat än att älska den “bohålan”! Han har även en “knapp” On/Off står det på den. Den fungerar på det viset Spinna på eller Spinna av.

Nu ska här eldas och undrar om det inte blir “paltkoma” en stund också.

Har läst ut boken nu Love & respect. Handlar om bikerlivet. Den var otroligt bra. Rekommenderas! 

1 kommentar:

Findus, Isak och Rasmus sa...

En sån fin bohåla kattungen hade! Önskar att matte knåpade ihop en.