lördag, januari 02, 2010

Besök i Torbjörntorp

Idag i denna bistra kyla så åkte vi för att hälsa på kompisarna i Torbjörntorp. Anita var och hjälpte sin syster att inventer, men Rolle var hemma, det blev kaffe och skitprat i några timmar.

Tog kort på deras härliga katter

Tiger som helst sitter framför brasan och gottar sig.

2010_01_02_rolle_1       

 

Lina, gosekatt nummer ett. låg i mitt knä och fjäskade. Svår att ta kort samtidigt som jag måste klappa Kissen.

2010_01_02_rolle_3

Donna Busetrollet med “onda ögat” Stör mej inte för här är min plats i hörnet av skåpet.

2010_01_02_rolle_5

När husse tar på sej “vedhandskarna” för att mata spisen, så passar han alltid på att busa med Donna. Hon blir så arg så hon ser rött  (som ni ser) :-)

2010_01_02_rolle_6

Tur att han har handskar på sig, för alla klor och tänder används för att försvara sig.

2010_01_02_rolle_7

Här tar hon till bakbenen också

2010_01_02_rolle_8

Efter buset så gosas det i husses knä.

2010_01_02_rolle_4

Eller också tittar jag ut genom fönstret.

2010_01_02_rolle_2

Tack för kaffet. Snart hojar vi ute på vägarna igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja missen! På dom dumma handskarna bara!

Em sa...

Haha sådär är min fluffboll Molle också, när Husse ska bädda sängen så kommer han farande och ska se jätte farlig, och kurrar och kurrar men blir skitsur samtidigt;)