onsdag, oktober 28, 2009

Julpyntet är framplockat.....

...... ur skrubben på 2:a våningen på jobbet!!!!! Ska börja julpynta på måndag!!!! Hur känns detta då, FEL! Solen skiner och det är 10 grader varmt! Men så är det, den 7 november, börjar julmarknaden och pågår till en 15. Chefen putsade fönster och jag pysslade med bland annat att plocka fram pyntet som ska användas. Hittade även massor med icke fungerande saker som jag forslade bort.

Dagen började tidigt, jag var upp till morföräldrarnas grav i Leksberg och lade på granris. Vilken otroligt fin plats detta är, så otroligt välskött. Jag var inte på jobbet förrän halv nio. Ovanligt!

Jag går fortfarande som i ett vakuum efter fredagen. Det var så himla kul att träffa gamla kompisar. Det kom ju folk som jag definitivt inte kände igen. Då knackade man någon av de kända kamraterna på axeln och väste lite i ena mungipan - vem är det där som står och pratar med den eller den. Hon i brun jacka vem är det, vad får man för svar ur den andres väsande mungipa - jag vet inte, känner inte igen. Andra kände man ju igen direkt. Det var kramar till höger och vänster. Detta tar tid att "smältas", jag har inte gjort detta riktigt än. Jag sitter och granskar bilder gamla och nya och minns. Ja det var ju hon/han, som bodde där och åkte på den hojen och så vidare.

Min ickebragåendebil var inne för "efterservice" igår så nu har jag en bragåendebil igen. Känns bra!

Inga kommentarer: