måndag, oktober 26, 2009

Har varit till....

Skara och lämnat in min MC-jacka för att byta dragkedja i denna. Passade även på att köpa ett helt gäng med CD/DVD skivor. Mailen droppar in från folk som vill ha bilderna från tiden med Choppers MC. Konstigt, världen är liten i cyberrymnden.

Hoppade in på apoteket i Skara när jag ändå var i närheten, vem träffar jag där, en gammal kändis, det också Jonas, som jobbade som "lantbrukselev" eller dräng eller anställd hos oss på Hushagen (40 år sedan) träffade honom senast när jag jobbade som butikssäljare på VL i Vara. Vi satt och snackade över en kopp kaffe i en timma. Detta är också en MC-åkare. Han lovade att vi skulle få komma ut till Brommö, där är det också 40 år sedan jag var (tror jag). de har en sommarstuga där.

Åkte vidare till ÖB och handlade näring till katterna, därefter för att få lite näring i mej själv på Kinnekullegården. Där träffade jag grannar Britt-Mari och Richard. Sen var det näsan hemåt och kollade vad som hänt i "nätvärlden". Ytterligare ett mail från någon som vill ha bilder. Detta är ju skitkul!!!!

Nu blir det filten och en bra bok en stund, hoppas att någon katt håller mej sällskap. Bäst att passa på, imorgon ska det arbetas igen.

Olle ska hämta våran nya balkongdörr efter jobbet idag. Det ska bli en snackedörr (tvådelad) typ stalldörr. Hoppas den är snygg.

Inga kommentarer: