fredag, oktober 02, 2009

Höstat i trädgården...

...är vad jag gjort idag. Den lilla trimmern jag köpte tidigare i veckan har fått bekänna färg. Det mesta är bortrensat nu inför vintern. Det är bara kärringblommorna (Pelargonier och Begonier) som är kvar nu, de står nu vid trappan, lite varmare vid husväggen. Änglatrumpeterna ska ju avlövas och klippas ner lite (den stora är för hög för att få plats i källaren).

Till Dahliorna har jag hittat en som vill "ble ve" dessa. Kvarnmannen ville ha gärna ha. De hamnar med andra ord på Falkängen. Jag har kroknat på dessa, Tvestjärtarna äter ju upp det mesta, så får "hit på nåt annat" till nästa år. Några behåller, jag men inte alla, det var nog drygt tjugo stycken.

Katten idag: Även katten har ett ordförråd som innehåller ett stort antal svordomar.

Om en katt vill sitta i ditt knä, är det inte mycket du kan göra åt det.

Räserråttans katteri har uppdaterat med nya bilder. Här är en mysig som jag snodde direkt. Gunnar (den svart/vita) världens coooooooooolaste katt.




Skvallra får jag göra en annan dag!

Inga kommentarer: