söndag, augusti 23, 2009

Uppgifter om Poker Run

Över 500 deltog i rundturen och totalt såldes 718 starthänder, nytt rekord i år igen!

Vid målgången delades totalt 120 000 kronor ut.


Påhitt idag då, jo jag fick ju tvätta hojen efter regnskurarna och blöta vägar igår. När det var gjort satte jag mej med telefonluren i näven, ringde helpdesken i Ulricehamn (Anders) och med hjälp av honom fick jag igång det trådlösa nätverket. Så nu kan jag stänga dörren och kanske slippa att ha en slaktplats (av möss och fåglar) under sängen.

Har även fått lite mat i mej och har vattnat alla Änglatrumpeter som äntligen har börjat blomma. Klockrankan har också några utslagna blålila blommor. Olle jobbar mastodontskiftet i dag 06.00-22.00 (hur kul är det) men han var ju ledig igår *L*
Själv har jag varit ledig i HELA FYRA DAGAR. Känn på den du! Det var längesedan jag hade en sån LÅNG ledighet.

Har ju en undran också, undrar hur grannarna (pappskallarna) mår idag. Det var väl någon raggarfest igår. De ringde tidigare i veckan och undrade om Olle kunde tänka sej å va chaffis igår, men på grund av Poker Run och arbete på Söndagen så fick han vänligt tacka nej.

Nu väntar en tuff vecka med jobb (sista veckan Kaffestugan är öppen). Till helgen är det avslut i Hantverksbyn med diverse påhitt. Hembränt och något mer stog det att läsa i evenemangskalendern. *L* Irlänsk musik är det också, på söndagen.

Hej hopp, nu ska jag vila med en ny deckare i näven.

Ett kattcitat innan jag slutar: Dansare tittar på kattr och sucka av avund.

En katt har kanske ett begränsat ordförråd, men den kan berätta precis vad den vill och accepterar absolut inga ursäkter.

Inga kommentarer: