måndag, augusti 17, 2009

Det är natten och bara jag vaken

Kan inte somna för det var för varmt, för varmt om fötterna, så barfota ute gör susen.

Gjorde iordning en kopp te och gick ut till altanen för att njuta av trädgården i belysning av alla lampor. Det är rätt häftigt med all belysning av buskar å blommor på natten. En trädgårdsarkitekt skulle väl kräkas, men jag njuter.

Det snurrar även av idéer i skallen. Nu är ju snart säsongen slut och då börjar det snurra rejält. Vad kan man göra till nästa år. Vad kan man göra i höst, osv osv. Då håller jag mej vaken kan jag tala om och inte är det fullmåne. Just inatt gör det inget för jag är ledig imorgon, så i värsta fall så går det att sova länge, vilket jag tror går åt skogen, brukar vakna jävligt tidigt ändå.

Christian börjar att plocka ihop och avrunda vid bagarboden, mycket som han planterat både av växter och galvad tråd ska nu bort, det kommer att bli så jävla tomt när alla slår igen på gatan. Det är dax för vila några veckor, för sen är det dax för julmarkanad!!!! Lördagen den 7-15 november, då drar grötkokandet igång!

Vad har jag för skvaller då? Jo en viss MAC-frälst Lillchef har inhandlat en PC!!!!!! Kan ni tänka er. Så mycke skäll som jag fått för jag har PC. Nu sitter han där. Han vill väl testa *L* det är vad jag kommer att få höra hihihih. Ja ja det blir väl folk av honom också *L*

Det får bli ett kvällscitat från katternas värld: Det är fantastiskt hur lång en katt kan bli när den vill sno ett grillat kycklinglår.

En katt är alltid på fel sida om alla dörrar.

Nu ska jag återgå till kudden och se om John Blund möjligtvis kan komma med lite sömnpulver som glittrar. Natti-natti

8 kommentarer:

Lilchefen sa...

Nej det är inte bara Tant-Skata som är vaken. Lillchefen, Jack, Don Sebastian och Mac sitter här på terassen och beskådar stjärnorna. Den där jävla PC-burken som inhandlades under total sinnesförvirring är ett passerat kapitel...

Lillchefen sa...

Nej det är inte bara Tant-Skata som är vaken. Lillchefen, Jack, Don Sebastian och Mac sitter här på terassen och beskådar stjärnorna. Den där jävla PC-burken som inhandlades under total sinnesförvirring är ett passerat kapitel...

Lillchefen sa...

och plötslig blev det två kommentarer.. Gå och lägg dig Jack.

Jack D sa...

Ska bara dricka upp..

Jack D sa...

Over and Out.

Lillchefen sa...

Suck...

PC-van sa...

Ska du sälja den till ett bra pris????

Anonym sa...

Vaddå vakna tidigt??????????!!!!!!!!!!! När jag var där sist sov du så sött klockan 9.00.........jaja....allt är väl relativt :)
Vill du att jag ska börja tidigare på onsdag?
Ingela