onsdag, augusti 26, 2009

Så utomordenligt gött jag har det..

...i sängen ligger jag hela dagarna när ingen är hemma. Om ni visste vad jag mår fint här på filten som matte fick av sitt gamla jobb i julklapp för måna år sedan. Långt innan jag fanns i huset. Jag får ligga här hela tiden och ingen stör mej.



Tur är väl att det inte finns sådana här gullisar i huset för då skulle det vara "high life" större delen av dagen.



Det börjar närma sig slutet nu, mina kollegor slutar, kaffestugan stänger. Endast vandrarhemmet är öppet efter söndagen. Sen om det kommer någon förvirrad skäl gåendes på bygatan och undrar om det finns kaffe, så finns det säkert det.



Dagens citat lyder som följer
Det är en vänlig katt som avgudar följande: Buffa med huvudet, gnida med nosen, slicka pälsen och lägga sig på rygg. Den trampar med framtassarna och kräver uppmärksamhet och vill bli kliad på magen.

När du är nedstämd, kan en liten katt muntra upp dej.

Ett tips till alla som har kattungar hemma. Skaffa ett biljardbord så mamma katt kan få lite lugn och ro! *L*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det inget kaffe på Falkängen kanske snyltarna som "annonserar"med stor skylt på Falkängsvägen har öppet...

Skat-Ann sa...

Hej Anonym!
Ja man vet ju aldrig. Kanska blir det så, vi får väl sätta upp en skylt om att "det går ju alltid att knacka på hos oss".

Anonym sa...

Hej, och kurr!
Vilka gosiga kissemissar du har på din blogg!
Den sista bilden var så skojsig så vi kattskrattade så vi nästan tappade morrhåren! hehehe...

Kurr och nosegosepussar från Chinook & Cherokee

Wikki sa...

HI hi javisst får du låna bilder från min blogg. Jag kompenserar med att låna den här biljardkatten av dej att lägga ut lite senare i kväll!
NosPuss Wikki
PS. Jag får ta och lägga in dej som länk bland mina trevliga människobekanta! *spinner*