lördag, augusti 01, 2009

Det var detta som var buset

I torsdags kväll for jag ner till jobbet och riggade en present till Chefen. Följande brev var fastsatt på presenten

God morgon Chefen!

Trots upprepade påstötningar från personal angående arbetsmiljön i köket så har inte chefen införskaffat nödvändiga redskap. Personalen har tröttnat på att tjata på chefen, så vid ett möte som hölls, då chefen var borta för vård av sjuk mamma, där hela personalstyrkan samlades, för att återigen diskutera problemet kom personalen fram till följande lösning. Beslut togs (enhälligt) att personalen skramlar till nytt redskap.

Personalen kom även fram till att detta redskap skulle överlämnas till chefen på dennes födelsedag, men vid fortsatt diskussion så uppmärksammades det, att då har personalen ingen nytta av den samma under denna säsong, då chefens födelsedag först inträffar i september. Då har ju Kaffestugan stängt. Endast konferensfrukostar förekommer och personalen har slutat sina anställningar.

Skat-Ann fick i uppdrag att införskaffa redskapet vid första bästa tillfälle som gavs, efter det att chefen återkommit i tjänst.

Därför står nu detta nya skinande redskap på diskbänken redan nu och personalen hoppas att de ny slipper bränna sig på vattnet som ständigt sölar och rinner bredvid. Eftersom nu en förhoppningsvis tuff helg, väntas så kommer redskapet att bekänna färg och testas åtskilliga gånger.

Kvitto bifogas så chefen kan dels dra av kostnaden i företaget, dels kan byta redskapet om det inte passar, om det kraschar under garantitiden eller om det helt enkelt inte ”håller måttet”.

Med vänliga hälsningar

Personalen Falkängens Vandrarhem och konferens gn. Skat-Ann

Chefen skrattade gott och Lillchefen blev lite sotis för han fick ingen present. Vänta bara.....

Bör väl kanske tilläggas att Olga från Krakow och Olgas bror inte deltog i mötet *L*

Dagens kattcitat:

Nej, säger katten, du har flyttat min korg. Jag tycker inte om kyckling. Jag har tappat aptiten. Jag vet att jag tyckte om det förra veckan. Men nu,. NEJ!

En katt ligger där den väljer att ligga!

1 kommentar:

Skogsmulle sa...

Jag tror inte Lillchefen har tid av bli sotis så som han ränner runt i skogen och skördar kantareller med sin UTSLITNA kantarellkniv, hint, hint...