lördag, augusti 22, 2009

Pokerrun 2009

Idag var det dax igen. Poker run Skaraborg. Vi samlades vid den nya MC-affären i Skövde (flyttad från Tibro). Vi hade bestämt med Rolle och Anita 10.30. Hejåhå vad folk det var och det var hojar överallt. Det var lång väntan på "startbiljetterna" men det var det värt. En underbar tur från Skövde mot Tidaholm-Falköping-Varnhem med mål i Väring. Hur många startande det var vet jag inte ännu, men det var många. Rekordet har nog slagits igen. Insamlade summan är också okänd ännu, men beksked kommer vid senare tillfälle.


Vädret var perfekt, utom mellan Tidaholm och Falköping, där fick jag stanna på vägen för att lägga en tejp mellan rambenen så jag slapp att få in vatten i förgasaren. Det regnade med andra ord. Den lösningen var bra. Anders får fixa en permanent lösning på detta till vintern, kan ju inte fara omkring med tejpad ram.....

När vi gått i mål i Väring, (där jag förresten träffade en gammal jobbarkompis med make sedan tiden på KSS. Blev jag förvånad? Svar ja. Annica var inte dem jag kunde tänka mej i skinnställ (åtminstone inte på den tiden). Det har blivit "folk" av henne också *L*. Det var i alla fall kul att träffas...) så blev det fortsatt tur till Skövde för att intaga ett mål mat och de var inte fel så dax. Sen åkte vi hem, en annan väg än vi tänkte från början, men då slapp vi regnet.

Vid stoppet i Varnhem ber nog Olle till någon däruppe om en bra pokerhand eller? *L*





Ett kattcitat måste jag ju skriva innan jag slutar för kvällen. Sätt dig vid fönstret med din katt och lär dig att se!

Katten fick en gång klorna för att jaga, slåss och klättra i träd. Århundraden senare har deras användningsområden utökats med att klättra i gardiner, öppna dörrar, lyfta på lock och möblera om bland prydnadssaker.

Skvaller idag är lika med noll.

I morgon är det tvätt av trike som gäller

Inga kommentarer: