söndag, augusti 30, 2009

Det är den här filuren....

... som skrämmer slag på mina katter.




En "vildkatt" som kommer och går i trädgården, äter tydligen bröd, ost, kanelbullar och kakor som jag lägger ut till fåglarna (gammalt bröd från kaffestugan). Brukar även få mat hos grannen på andra sidan vägen. Hemskans fin är den iallafall. Satt utanför, vid dammen, i morse, fick bilden genom köksfönstret. Den satt där säkert en halvtimma medans jag drack mitt morgonte. Den försvann som en avlöning när jag öppnade dörren för att åka till jobbet.

Nu är det mindre än en halvtimma kvar tills kaffestugan och hantverkarna stänger för säsongen. Jag fick sluta tidigt idag, igår blev jag hemskickad av en kollega när jag inte kunde räkna längre (trött eller bara trött). Då åkte jag hem å sov. Det var inte utan att det var välbehövligt.

Kattcitatet idag: Katter sover större delen av dagen - och försöker locka sina ägare att göra likadant. (Det lyckades igår *L*)

Nu ska jag snoka runt på nätet en stund.

Hej hopp!

Inga kommentarer: