onsdag, december 04, 2013

Var är Smulan??

Ja det kan man fråga sej ibland, var är hon? Klösträdet är ju högre än vad jag är lång så ibland tänker jag inte på att hon ligger högst upp. Men när jag tittade häromdagen så såg det ut så här.

20131204_3

Såg bara en tass uppe vid taket. Hon ligger hoprullad som en kanelbulle där i skålen.

På morgonen när jag kommer ner så ligger hon på filten i min fåtölj. När jag kommer in och ska sätta mej så flyttar hon på sej och väntar tills jag satt mej,  sen lägger hon sej mellan magen och laptopen. Nu ska det gosas.

20131204_2

Sen kommer naturligtvis Lurvas von Örontofs in och då blir hon störd och flyttar på sej. Nu ska det gosas med Lurvas istället. Han har har långa morrhår och ögonfransar!!!!

20131204_1

Var en sväng till katthemmet senare och fotograferade. När jag kom hem var det dax att elda och vila lite. Läste ut en bok av Lee Child, Besökaren. Nu blir det nästa i serien Hetta heter den. Lite god musik i lurarna blir det också.

 

Inga kommentarer: